plata cu cardul

ANAF nu va mai primi toate datele disponibile despre deținătorul unui card, în cazul plăților electronice, inclusiv numărul cardului și date pe care băncile nu le dețin, anunță Ministerul Finanțelor Publice.

Ministerul Finanțelor Publice (MFP) și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) iau în considerare modificarea acestor prevederi.

Proiectul aflat în dezbatere publică are în vedere creșterea gradului de conformare a operatorilor economici, reducerea evaziunii fiscale și scoaterea la suprafață a veniturilor care nu sunt întotdeauna declarate de agenții economici, au precizat, joi, reprezentanții MFP, pe pagina de Facebook a instituției.

„Concret, propunerea vizează corelarea datelor înregistrate pe bonul fiscal transmis Agenției Naționale de Administrare Fiscală de către aparatele de marcat electronice fiscale cu datele comunicate de POS-urile pentru bunurile/serviciile pentru care plata se face prin intermediul cardului”, susțin cei de la MFP.

Conform acestora, datele sunt utile pentru determinarea corectă a bazei impozabile, în cazul în care casele electronice de marcat întrerup transmiterea de informații către ANAF (defecțiune, suspendare servicii internet, pană de curent, rea intenție etc).

„În urma consultărilor cu patronatele din domeniul bancar ce au avut loc miercuri, 27 iulie 2016, Ministerul Finanțelor Publice și ANAF au luat deja în considerare modificarea articolului 4, alin 3, din Anexa menționată în materialele de presă în sensul eliminării unor date (spre exemplu, numărul cardului bancar din motive de securitate), inclusiv netransmiterea unor date pe care instituția emitentă nu le deține. Subliniem faptul că trecerea de la casele de marcat electronice fiscale echipate cu role jurnal pe suport hârtie este motivată și de faptul că în statele UE se folosesc demult casele de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic securizat”, mai precizează oficialii MFP.

Proiectul privind Normele metodologice pentru aplicarea Ordonanței nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aflat în dezbatere publică pe site-ul instituției din 12 iulie 2016, precizează, în Anexă, la art. 4, alin. (3):

„În cazul plăților electronice, efectuate cu cardul bancar prin intermediul POS-ului, entitatea care gestionează certificarea/autorizarea tranzacției va comunica Agenției Naționale de Administrare Fiscală, simultan cu transmiterea tranzacției către instituția acceptantă și următoarele date:

a) ID terminal;

b) ID comerciant;

c) numărul bonului fiscal;

d) valoarea bonului fiscal;

e) data, ora și minutul emiterii bonului fiscal;

f) instituția acceptantă;

g) numărul cardului utilizat pentru efectuarea plății;

h) cod autorizare plată;

i) toate detaliile disponibile cu privire la identitatea deținătorului cardului”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.