Ora ideală la care ar trebui să începem programul de lucru

0

Cercetătorii de la Oxford au descoperit, în urma unui studiu, că ora 9 dimineața este nepotrivită pentru a începe programul la serviciu, fiind similară cu o tortură pentru organism. E motivul pentru care mulți angajați se îmbolnăvesc, sunt extrem de obosiți și stresați, susțin ei.

Conform cercetătorilor, ora de începere a lucrului ar trebui să se afle în strânsă legătură cu ceasul nostru intern. Până la vârsta de 55 de ani, ora 9 nu este una la care ar trebui deja să muncim. Faptul că, totuși, cei mai multi angajați încep la această oră programul, sfârșindu-l la 17.00, face ca performanțele să fie slabe, starea de spirit una deloc bună, la fel ca și sănătatea mintală, informează The Telegraph.

Dr. Paul Kelley, de la Universitatea Oxford, atrage atenția că ar trebui ca societatea să fie reformată din acest punct de vedere, iar cursurile la școală să înceapă mai tarziu, la fel și programul de lucru, pentru a fi în ton cu ceasul nostru biologic.

Experimentele au arătat că un elev de 10 ani nu se va concentra suficient la clasă înainte de 8:30 dimineața. În mod similar, unul de 16 ani nu ar trebui să se afle în bancă înainte de 10 dimineața, în timp ce studenții ar trebui să aibă primul curs la 11:00.

Cât despre companiile care își forțează angajații să vină la muncă înainte de ora 10:00, acestea pur și simplu le fac rău, cauzându-le probleme de sănătate. Conform Dr. Paul Kelley, e un efort extrem de mare pentru organism, fiind afectate atât psihicul, cât și starea fizică a corpului.

De-a lungul timpului, nenumărate studii au arătat că somnul insuficient are serioase repercusiuni asupra sănătății.

2020983

Spre exemplu, somnul întrerupt sau insuficient poate să:

– Slăbească dramatic sistemul imunitar;

– Accelereze dezvoltarea tumorilor;

– Cauzeze stări pre-diabetice, adică să ai senzație de foame constantă deși tocmai ai mâncat, ceea ce poate face ravagii asupra greutății tale;

– Serioase deteriorări ale memoriei – e de ajuns chiar și o singură noapte cu puține ore de somn (adică un somn de patru- șase ore) pentru ca a doua zi abilitatea ta de a gândi clar să fie afectată;

– Deterioreze performanțele fizice și psihice, și abilitatea de a rezolva probleme.

loading...
loading...
loading...
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here