vlad alexandrescu ministrul culturiiMinistrul Culturii, Vlad Alexandrescu, consideră ”un dezastru” scoaterea din școli a disciplinelor cum ar fi muzica și latina și propune Ministerului Educației, pentru ciclurile gimnazial și liceal, o dezvoltare extracurriculară în materiile vocaționale.

„Ca ministru al Culturii, consider că e un dezastru să scoți muzica și latina din școli. A fost lansată această dezbatere în spațiul public, care a fost organizată de Institutul de Științe ale Educației. Ea a comportat într-o primă fază renunțarea la ora de latină, renunțarea la o oră de română, din cele patru, la clasa a V-a, renunțarea la ora de desen la anumite clase, la ora de muzică, comasarea istoriei cu alte discipline sub un label care n-am înțeles exact ce ascundea. Din punctul de vedere al ministrului Culturii, dacă s-ar aplica această reformă curriculară ar fi un dezastru, pentru că sunt vizate chiar acele competențe care structurează cultura într-un copil, într-un tânăr. Asta înseamnă cultură: istorie, muzică, desen, română și latină. Ce înseamnă latină? Latina nu este numai o limbă, latina este chiar izvorul identității noastre naționale. Civilizația antică, în general. Deci, din punct de vedere al culturii, ar fi un dezastru. Aș vrea să propun ministerului, pentru ciclurile gimnazial și liceal, o dezvoltare extracurriculară în materiile vocaționale. Aș vrea, de exemplu, să văd un cineclub funcționând pe lângă un liceu, eventual cu câte un cineast care să le explice una, alta. De asemenea, în ceea ce privește teatrul, ateliere de teatru, tot ca o materie extracurriculară”, a precizat Vlad Alexandrescu, într-un interviu acordat Adevărul Live.

Propunerile de plan-cadru pentru clasele V — VIII au generat o amplă dezbatere publică. Academia Română a atras recent atenția asupra pericolului reprezentat de excluderea studiului limbii latine și diminuarea numărului de ore la limba și literatura română și istorie, așa cum apar acestea în propunerile formulate în cele trei variante ale Planului-cadru pentru învățământul gimnazial din România de către Institutul de Științe ale Educației și care se află acum în dezbatere publică.

Într-o postare pe site-ul Academiei Române, reprezentând punctul de vedere al acestui for referitor la documentul amintit, acesta solicită ministrului Educației și Cercetării Științifice, Adrian Curaj, reanalizarea celor trei variante ale actualului Plan-cadru pentru învățământul gimnazial, alocarea unui număr optim de ore pentru disciplinele limba latină la clasa a VIII-a, limba și literatura română și istorie pentru întreg ciclul V-VIII, precum și pentru celelalte discipline de studiu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.