Expoziția-capsulă Cotroceni creativ prezentă la festivalul DIPLOMA 2017

0

Muzeul Naţional Cotroceni a invitat artiștii din industriile creative, consacrați sau la început de drum, să ia parte la redefinirea spațiului Cotrocenilor, prin participarea la concursul de design de obiect, Cotroceni creativ. Concursul a urmărit să găsească soluții contemporane de valorificare a identității și specificului Muzeului Național Cotroceni, îmbogățind în același timp paleta de obiecte din magazinul de suveniruri al muzeului.

În concurs s-au înscris peste 50 de participanți cu idei de obiecte din mai multe arii ale artelor plastice şi decorative, dar şi din zona de design, precum: sculptură, pictură, desen, țesături şi broderie. Procesul de evaluare a reprezentat o provocare frumoasă pentru membrii juriului, aceștia apreciind numărul mare, creativitatea și atenția cu care au fost lucrate obiectele propuse.

Juriul a desemnat 5 câștigători pe care i-a recompensat cu premii în valoare de 10.000 lei fiecare, sumă ce acoperă remunerația pentru ideea artistică și drepturile de autor, producția prototipului și a unei serii limitate de minim 40 de bucăți. Obiectele câștigătoare sunt: Setul de trei pandantive Souvenirs Cotroceni (Ana Wagner), Cana regală (Anca Dragu), Caietele regale (Bogdan Dumitrache), Colecția de bijuterii Reveria (Diana Toboșaru) și Eșarfa regală (echipa Grapho_mat).

Proiectele câştigătoare pot fi admirate pe viu în expoziția-capsulă Cotroceni creativ, până pe 15 octombrie, la Palatul Știrbei, în cadrul evenimentului DIPLOMA, inițiat de The Institute.

Iată ce spun câștigătorii despre obiectele de design propuse, dar și despre experiența Cotroceni creativ:

„Trăiesc, lucrez și creez chiar lângă Palatul Cotroceni. Mi-a fost drag proiectul din momentul în care mi-a ajuns la urechi. Am creat setul de obiecte miniaturale din porțelan, pictate manual cu aur, cu entuziasm și cu gândul ca acesta să reprezinte, prin forme și prin decor, Palatul Cotroceni, invitând la visare (visarea locului vizitat), dar și la joc. Cele trei obiecte sunt jucăușe, fiecare pandantiv având două fețe. Sunt două pandantive într-unul singur, iar atunci când ansamblul stă așezat pe masă sau pe birou piesele pot fi permutate pe soclul din lemn, astfel încât forma setului să varieze după preferințele fiecăruia.”

Ana Wagner

„Concursul Cotroceni Creativ mi s-a părut o idee foarte bună şi naturală, provocarea designerilor la creaţie pentru un proiect dedicat unui patrimoniu cultural, dovedeşte că designul românesc îşi câştigă un loc în spaţiul public, fiind din ce în ce mai apreciat. Pentru că iubesc Bucureştiul şi am mai ilustrat ceramica mea cu arhitectura bucureşteană, într-o colecţie intitulată Ferestre din Bucureşti, mi-am dorit să îmi aduc contribuţia creativă pentru un muzeu bucureştean. A fost însă şi o provocare pentru mine, după ce am revizitat Palatul Cotroceni, am vrut să creez un obiect actual care te poartă în trecut. Aşa am ajuns la o cană ce spune o poveste despre Regina Maria. Este un suvenir atemporal, ce poartă un simbol ce poate fi prezentat de ghidul muzeului şi apoi căutat de vizitatori, alături de povestea Reginei creatoare de frumos.”

Anca Dragu

„Setul Caietelor regale este un suvenir de mici dimensiuni, ușor de transportat și produs din materiale de o calitate superioară. Atât copertele, cât și paginile din interiorul fiecărui caiet, stau ca simboluri pentru personalitățile regilor și reginelor ale căror vieți au fost strâns legate de Palatul Cotroceni.”

Bogdan Dumitrache

„Găsim acest simbol al crucii celtice aproape peste tot în lume. La noi îl întâlnim sub numele de crucea maramureșeană. Se pare că a ajuns pe meleagurile românești adus de triburile celtice care și-au făcut așezări aici, în special în Maramureș. Am găsit o paralelă interesantă între drumul de la crucea celtică la crucea maramureșeană și viața Reginei Maria. Similar cu traseul acestui simbol, Regina, venită de pe alte meleaguri, a devenit o figură emblematică, un personaj iubit și admirat: Regina Maria a României.”

Diana Toboșaru

„Pentru noi design-ul este plin de surprize. Învățăm, experimentăm și cercetăm tot timpul. Fiecare etapă ne dezvăluie ceva nou, neașteptat, care duce la un alt ceva complet diferit. Rezultatul poate fi bun sau rău, aici intrând în scenă partea cea mai interesantă. Nu putem anticipa 100% direcția în care ne îndreptăm. Așa s-a întâmplat și atunci când am început să lucrăm la acest proiect, întrucât tema în sine presupunea un stil de abordare nou pentru noi.”

Echipa Grapho_mat

Concursul Cotroceni creativ a fost lansat în cadrul proiectului care poartă același nume, inițiat de Muzeul Național Cotroceni, în parteneriat cu The Institute, Primăria Municipiului București prin creart – Centrul de Creație, Artă și Tradiție al Municipiului București, Castel Film și Fundația Gala Societății Civile. Proiectul este co-finanţat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN).

Parteneri media: Agerpres, Cărtureşti, Ceaşca de Cultură, Citatepedia, Eskape, Igloo, Modernism, Q Magazine, Revista Cultura şi Revista Zeppelin.

Mai multe detalii pe:

http://www.muzeulcotroceni.ro/proiecte/cotrocenicreativ.html

și

https://www.facebook.com/Cotrocenicreativ/

loading...
loading...
loading...
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here